2018 YILININ SON DİLİMİ İLE SINAVLARI BAŞLAYAN 2.EL ARAÇ ALIM-SATIM MESLEKİ YETERLİLİK BELGESİ İKİNCİ ETAP SINAV BAŞVURULARI 2019 OCAK AYI İÇERİSİNDE BAŞLAYACAK.
Nusaybin Ticaret ve Sanayi Odasi Yönetim Kurulu Başkanı Mahsum ÖZMEN daha önce kursa olan yoğun talep nedeniyle sınava katılamayan galericilerin mağdur olmaması adına 2.kurs başvurularını 02.01.2019 ve 11.01.2019 tarihleri arasında Odamıza müracaat ederek sınavlara katılabilecektir.
Nusaybin’de Aralık ayında yapılan sınavlar haricinde yeni belge müracaatları için açılacak 2.etap sınavı için Nusaybin Ticaret ve Sanayi Odası’na bizzat başvuruda bulunulması gerekmektedir.2019 yılının Ağustos ayından itibaren noter alım satım işlemlerinde zorunlu hale gelen Mesleki Yeterlilik Belgesi için 02-11 Ocak 2019 tarihleri arasında Nusaybin Ticaret ve Sanayi Odasına bizzat başvuruda bulunulması, aksi taktirde ticari işlemlerde sorun yaşanılabileceği açıklandı.
Ticaret Bakanlığı tarafından ikinci el motorlu kara taşıtı alım-satımı yapan kişiler, satış müdürleri ve satış personeli için Mesleki Yeterlilik Belgesi zorunluluğu getirildiği belirtildi.
Nusaybin'de belge başvuru yapmak için Ticaret ve Sanayi Odasına başvuru yapılması gerektiği bildirildi.
TOBB MEYBEM, Galeri, Showroom sahipleri ve çalışanları ve ikinci el motorlu kara taşıtı ticareti yapanlar için "Mesleki Yeterlilik Belgesi" hizmeti başlamıştır.
Türkiye`nin 81 il ve 160 ilçesinde sınav ve belgelendirme hizmeti verilebilmektedir.
Başvuru için: odamız hizmet binasında başvuru yapılacaktır.
Sıkça Sorulan Sorular:
-Mesleki Yeterlilik Belgesi Şartı, Hangi Kurum Tarafından Sorgulanacaktır ve Denetlenecektir?
İl Ticaret Müdürlükleri, mesleki yeterlilik belgesi olmayan işletmelere “Yetki Belgesi” vermeyecektir. Noterler, mesleki yeterlilik belgesi ibraz etmeyenlerin “Alım-Satım İşlemlerini” kabul etmeyecektir. Belediyeler, mesleki yeterlilik belgesi ibraz etmeyen işletmelere “Ruhsat” vermeyecektir. ,
-Mesleki Yeterlilik Belgesi Zorunluluğu Kimleri Kapsıyor? Kim Hangi Belgeyi Almalı?
Halihazırda ikinci el motorlu kara taşıtı alım satımı yapanlar veya bu sektöre yeni girecek girişimciler için;
- Firma sahibi
- Şube var ise şube müdürü
- Pazarlama ve satış personelinden en az bir kişi
Firma Sahibi ve Şube Müdürleri : Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu Seviye 5
Pazarlama / Satış Personeli : Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Danışmanı Seviye 4 almalıdır.
-Mesleki Yeterlilik Belgesi Alan İşletmeler, Hangi Kara Taşıtlarının Alım ve Satımını Yapacak?
Motosiklet, otomobil, arazi taşıtı, otobüs, kamyonet, kamyon ve lastik tekerlekli traktör niteliğindeki taşıtlar
-Yetki Belgesi Ne Kadar Süreyle Geçerlidir?
Yetki Belgesi, 5 yılda bir yenilenecektir. Aynı şekilde mesleki yeterlilik belgeleri de 5 yılda bir yenilenecektir.
-Mesleki yeterlilik belgesi veya yetki belgesi yerine geçen herhangi bir belge var mıdır?
Yetki belgesi, ikinci el motorlu kara taşıtı ticareti yapılan işletmenin bulunduğu yerdeki il müdürlüğü tarafından verilecektir. Mesleki yeterlilik belgesi ise TOBB MEYBEM tarafından TOBB’a bağlı Odalar aracılığıyla verilecektir. Yetki belgesi veya mesleki yeterlilik belgesi yerine geçen bir belge bulunmamaktadır.
İletişim için:
Tel:0482 415 18 46
E-mail: info@nusaybintso.org.tr