İHRACATÇILARA YEŞİL PASAPORT VERİLMESİ HAKKINDA

İHRACATÇILARA YEŞİL PASAPORT VERİLMESİ HAKKINDA

 

Sayın Üyemiz,

Resmi Gazete’nin 23 Mart 2017 tarihli sayısında ihracatçılara yeşil pasaport verilmesine ilişkin aşağıda özetlenen esaslar belirlenmiştir:

Son üç yıl itibariyle, yıllık ortalama ihracatı ;

  • 1 milyon ABD doları ile 10 milyon ABD doları arasında olan firmalar 1(bir) yetkilisine,
  • 10 milyon ABD doları ile 25 milyon ABD  doları  arasında olan firmalar 2 (iki) yetkilisine,
  • 25 milyon ABD Doları ile 50 milyon ABD doları arasında olan firmalar 3(üç) yetkilisine,
  • 50 milyon ABD Doları ile 100 milyon ABD doları arasında olan firmalar 4(dört) yetkilisine,
  • 100 milyon ABD Doları üzerinde olan firmalar 5 (beş) yetkilisine,

yeşil pasaport müracaatında bulunabilecektir.

İhracatçılara yeşil pasaport 2 yıl süreyle verilirken, eş ve çocukları bu haktan yararlanamayacak.

Belirtilen tutarlarda ihracat yapan firmalar, resmi dış ticaret istatistikleri esas alınarak Ekonomi Bakanlığınca belirlenecek olup, her yılın 15 Şubat tarihine kadar Bakanlığın bölge müdürlükleri ile ihracatçı birliklerine bildirilecektir.

Serbest bölgede faaliyet gösteren firmaların yurt dışına satışları, belirtilen ihracat tutarının hesaplanmasında dikkate alınacaktır, ancak yurt içinden serbest bölgeye getirilerek üretim veya işleme faaliyetine tabi tutulmadan yurt dışına yapılan satışlar, ihracat tutarının hesaplanmasında dikkate alınmayacaktır.

Yeşil pasaport müracaatı, İçişleri Bakanlığı ve Ekonomi Bakanlığınca belirlenen talep formu eksiksiz doldurulduktan sonra firmanın üyesi olduğu ihracatçı birliğine yapılacaktır. İhracatçı Birliği belgelerin eksiksiz olduğunu tespit ettikten sonra talep formu Ekonomi Bakanlığı Bölge Müdürlüğü’ne sunulacak ve Bölge Müdürlüğü onayı sonrasında pasaport müracaatı şahsen gerçekleştirilecektir.

Saygılarımızla


Tarih : 14.11.2019 / Yer :
Okunma Sayısı : 1800